#1 BFBC – HJEMMETRENING PÅ 10 MINUTTER!

Hjemmetrening er noe jeg virkelig heier på.

For hvem opplever vel ikke at tiden flyr, dagene er fullstappet av gjøremål og det å komme seg på trening så mange ganger i uken man har lyst til føles helt umulig.

Da er det bare å smake litt på ordet hjemmetrening.

Kort og enkelt

Det viktigste når det kommer til aktivitet og trening er at du klarer å holde kontinuitet i det du gjør. Klarer du å trene jevnt gjennom et helt år uten lange opphold, ja da vil du virkelig merke den positive effekten fysisk aktivitet har på kroppen vår.

Hjemmetrening er et supert supplement til den treningen du gjør på et treningssenter. Og det gjør at den totale mengden aktivitet du gjør blir større enn om du dropper den og legger deg på sofaen i stedet.

Og en viktig ting er at den faktisk blir gjort. Så tenk at den ikke trenger å være så lang, og at den skal være relativt enkel å gjennomføre.

For å hjelpe deg i gang har jeg laget en hjemmetreningsvideo til deg på kun 10 minutter. Eneste du må fikse er noen behagelig klær å ha på, og om du har en treningsmatte liggende, så bruk den. Men det er ikke et must!

Liker du videoen så blir jeg kjempe glad om du gir den en tommel opp, og trykk gjerne abonner på youtubekanalen vår!

Øvelsene jeg gjør i videoen er:

  1. Jumpsquats
  2. Diagonal rygghev
  3. Pushups
  4. Burpees
  5. 1 Bens glutebridge
  6. Sideplanke toe tap

Jeg jobber 10 repetisjoner på hver øvelse, setter klokka på 10 minutter, og noterer hvor mange runder jeg klarer på de 10 minuttene.

Her får du jobbet gjennom hele kroppen og du får virkelig opp pulsen på kort tid. Følelsen etterpå er kjempegod, og du har brukt minimalt med tid på å få kroppen din i bevegelse.

Det blir jo ikke bedre enn det 😉

Lykke til med treningen, og lurer du på noe, så send mail til silje@bfbc.no

Ønsker dere en super dag!

Comments 1

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *