Foredrag og treningsøkt med Pia Seeberg!

Foredrag som kickstart på 2018!

#Inneholder reklame

På lørdag hadde vi besøk av Pia Seeberg på BFBC. Og vi hadde invitert alle medlemmene våre til et foredrag som skulle gjøre oss skikkelig godt rustet for treningsåret 2018.

Ikke bare treningsrelatert

Og selv om vi holder på med trening, og målet er få et bra treningsår. Så var det ikke fysisk trening som stod på agendaen denne dagen, men mental trening og hvordan vi kan bruke dette kombinert med fysisk trening.

For å holde kroppen og hodet i sjakk og klar for det livet byr på, så er trening viktig. Og det som er enda viktigere er å ha kontinuitet i den treningen du gjør.

Kontinuitet

Kontinuitet vil enkelt si å holde treningen vedlike over tid. Og det kan jo høres enkelt ut, og vi har alle troa på at dette skal vi klare når vi setter i gang et nytt treningsår. Men gang på gang så viser det seg at det er akkurat dette, denne kontinuiteten som så mange har utfordringer med å få til.

Vi fikk noen gode tips i foredraget med Pia, og vi har filmet litt fra forberedelsene til helgen og selve dagen. Så ta en titt på videoen for å få en smakebit av dagen.

Likte du videoen så blir jeg så glad om du gir den en tommel opp på YouTube! Og husk at du kan også abonnere BFBC sin YouTubekanal.

5 gode tips

Pia hadde delt opp foredraget i 5 punkter som jeg skal oppsummere kort her:

  1. Din indre fasit: Vi er alle forskjellige, og det er viktig å huske på. Det at vi er ulike vil si at vi har behov for å bruke mental trening på forskjellige måter. Og du må finne ut hva som funker for deg.
  2. Vite hva som driver deg: Still deg spørsmålene Hvorfor? Hva? og Hvordan?. Hvorfor skal du trene? Hva skal du gjøre? og Hvordan skal du gjennomføre det? Sett deg mål som du vet at du når og ha fokus på hvorfor dette er viktig for deg!
  3. Følelsen av å mestre:Mestringsfølelse er kanskje det beste virkemiddelet på motivasjonen. Så bruk litt tid på å finne ut av hva som gir deg mestringsfølelse. Start også med å ta ansvar for egen mestringsfølelse. Når noen sier at du har vært flink, at du er sterk og at du gjennomførte treningsøkten på en super måte så si tusen takk og ta det til deg. Vi er nemlig eksperter på å komme med unnskyldninger og forklaringer når noen sier noe bra til oss. Så la det stoppe i dag 😉
  4. Bruk mentale verktøy:Indre dialog, visualisering, målsetting og triggerord er alle ulike mentale verktøy. Man kan bruke alle, eller du kan teste å bruke ett av dem. Om treningslysten er på bånn en dag, så lukk øynene og se for (visualiser) deg treningslokalet. Se for deg at du hilser på de som jobber der og alle de du digger å trene sammen med. Lag deg et triggerord. Når du er på trening og kjenner at du blir sliten, så finn et ord som får frem noen følelser i deg som gjør at du får frem noen ekstra krefter. Det kan f. eks. være Jeg er rå, Hold fokus, Dette klarer jeg!
  5. Vær bevisst: Hva sier du egentlig til deg selv? Vi sier opptil 1000 ord til oss selv i minuttet, og de aller fleste av disse ordene er negative. Om du stopper opp litt og er bevisst på hva du sier til deg selv, så kan du endre det negative til noe som er mer riktig for deg. Sånn at du kan nå dine mål!

5035

Workshop, treningsøkt og fest

Etter foredraget med Pia så hadde Coachene på BFBC en liten workshop med henne. Der snakket vi om hvordan vi kan  bli enda bedre på det vi gjør og hvordan vi kan utvikle oss videre.

To av fokusområdene vi skal jobbe med i 2018 er:

Vi skal jobbe for at alle BFBC-medlemmer har kontinuitet i treningen sin. Det kan skje med den beste, det av vi faller av treningen, og at den perioden kan bli veldig lang. Og det er derfor vi er her, vi skal sørge for at den perioden ikke blir så lang, og at du får den hjelpen du trenger til å komme igang igjen.

Vi skal hele tiden utvikle oss som coacher. Vi skal tre ut av komfortsonen vår for å gi dere enda bedre økter og treningslyst.

5055

Også må jeg bare si tusen takk til alle dere som sendte oss ting til å legge i goodiebagen!

Det ble mye morsomt! For å se alle som bidro, så ta en titt i videoen over.

P1010045

5058

Dette ble rett og slett en super dag, som gikk over all forventning!

Nå har vi fått gode verktøy til å planlegge og gjennomføre et supert treningsår. Så nå er det opp til oss selv å ta dette i bruk!

Vil du lese mer om Pia Seeberg, så finner du bloggen hennes her!

Tusen takk til alle som var med på å gjøre denne dagen fantastisk!

Har du noen tips til hvordan du når dine mål, så del gjerne med meg i kommentarfeltet!

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *